Pracujete z domu, ste so svojou efektivitou väčšinou spokojný, no máte aj dni, keď sa vám nechce pohnúť prstom a ste presvedčený o tom, že pokiaľ by ste boli v kancelárii, nič takéto by vám nehrozilo? Toto súvisí s vonkajšou motiváciou – nevidíte pracujúcich kolegov, ktorí vás motivujú k tomu, aby ste začali makať aj vy. Nie, nebudete si volať kolegov domov, aby ste boli produktívny, stačí sa riadiť týmito radami.
Oddeľte pracovný život od osobného
Áno, pracujete z domu a byť efektívny je oveľa ťažšie, ako keď ste v kancelárii, ale skúste oddeliť pracovný život od toho osobného. Ako na to? Najlepšie je mať svoj vlastný pracovný kútik, kde vás nikto a nič nebude vyrušovať, pokúšať či nútiť prokrastinovať – žiadna telka, žiadne ležanie na gauči, žiadne kontrolovanie Facebooku v trojminútových intervaloch, žiadne dieťa, ktoré sa s vami bude chcieť hrať.
Seďte na pohodlnej stoličke a pri pracovnom stole
Nevymýšľajte si miesta, kde si myslíte, že sa vám bude pohodlne pracovať. Práca z domu nie je o tom, že si ľahnete s notebookom na gauč a po hodine si zdriemnete. Pracujte pri pracovnom stole, dôležitá je tiež pohodlná a kvalitná stolička. Porovnajte si, aké pocity vyvoláva vo vás sedenie v hlbokej, pohodlnej pohovke a na kancelárskej stoličke, kde sedíte vzpriamene. Aj to je faktor, ktorý zvyšuje efektivitu.
Nezabúdajte na svetlo
Svetlo je pri práci veľmi dôležité, najlepšie je, samozrejme, to prirodzené, preto už viete o skvelom mieste, kde si umiestniť svoj pracovný stôl – ku oknu. Majte ale na pracovnom stole aj stolnú lampu, ktorú si zapnete hneď, ako sa začne stmievať a monitor vám začne „ťahať“ oči, využijete ju aj pri písaní si poznámok, náčrtoch či skicovaní.
Majte spoľahlivú techniku
Jasné, v práci to má na starosti zamestnávateľ a IT support, no nezdržujte sa doma na starom počítači. Jednak vám všetko bude trvať dlhšie, ale hlavne to budete neustále porovnávať s rýchlosťou počítača v práci, čo vás bude znervózňovať, pretože na vašom domácom PC trvá všetko oveľa dlhšie.
Organizujte a zjednodušujte
Nemajte chaos na stole, noačo, že váš neporiadok na stole doma nevidia kolegovia, upracte si, ťažšie sa vám pracuje, keď musíte všetko hľadať a strácať čas. Urobte si poriadok na stole, po ruke majte poličku, kde si môžete odložiť všetko potrebné. Tiež zjednodušte pracovné postupy, aby ste boli efektívnejšie. Čím jednoduchšie, tým lepšie a efektívnejšie.
Vedci zistili, že keď pracujeme z domu sme efektívnejší, no veľkou nevýhodou je to množstvo vecí, ktoré nás vyrušujú. Preto si urobte zo svojho home officu miesto, kde ste ešte efektívnejší ako v robote, s týmito radami by to mala byť hračka. Nebojte sa skúšať ani vlastné postupy, ktoré by ste v práci neskúsili, no myslíte si, že vďaka nim budete efektvnejší.
Leave a Comment