Úspech a podnikanie

Učte sa od tých najlepších

Prečo sa oplatí učiť sa od tých najlepších? Pretože sú ochotní podeliť sa s nami o svoje jedinečné know how, skúsenosti, dať nám konkrétne rady a tipy, ktoré nie sú odtrhnuté od reality a vieme, že v praxi fungujú. To znie všetko super, ale ako sa s nimi skontaktovať? Jednoducho, zájdite do kníhkupectva a nájdite si knižku od človeka, ktorý patrí vo svojom odbore medzi špičku a viete, že bude o jeho postrehoch, ktoré získal počas svojej praxe. Zaujíma vás správanie zákazníkov pri nakupovaní? Myslíte si, že sa vždy rozhodujeme logicky a racionálne? Omyl. Chcete vedieť, čo nás pri rozhodovaní ovplyvňuje? Učte sa od toho najlepšieho, učte sa od Dana Arielyho.

Vďaka knihám môžeme od tých najlepších získať rady a tipy, ktoré sú overené praxou

Vďaka knihám môžeme od tých najlepších získať rady a tipy, ktoré sú overené praxou

Kto je Dan Ariely?

V prvom rade je to veľmi zvedavý človek, ktorý chce poznať odpoveď na každú otázku, ktorá ho zaujíma. A je natoľko cieľavedomý a tvrdohlavý, že vždy aj nejakú získa a väčšinou ju získa experimentom, takže tá odpoveď je postavená na pevných základoch. Okrem toho je profesorom psychológie a behaviorálnej ekonomiky na MIT – Massachusetts Institute of Technology, teda v súčasnosti najlepšie hodnotenou vysokou školou na svete. Vo veku 48 rokov celkom slušný úspech, čo poviete? A navyše je ochotný podeliť sa vo svojich knihách o skúsenosti, ktoré získal počas hľadania odpovedí na tieto otázky.

Čo je to behaviorálna ekonomika? 

Tradičná ekonomika predpokladá, že ľudia sa pri nakupovaní rozhodujú absolútne racionálne. Je to však pravda? Rozhodne nie, koľkokrát ste si pri pokladni neplánovane kúpili sladkosť, na ktorú ste vôbec nemali chuť len preto, že ste stáli v dlhom a pomalom rade, a aby ste zabili čas, obzerali ste sa okolo seba a padla vám do oka čokoládová tyčinka. S týmito faktormi vôbec tradičná ekonomika nepočíta a práve naopak behaviorálna ekonomika si je vedomá, že existuje veľmi veľa faktorov, ktoré ovplyvňujú naše rozhodnutie.

Aké drahé je zadarmo? 

Zaujímavá otázka a zároveň názov ešte zaujímavejšej knihy od Dana Arielyho. Zaujíma vás, aké faktory nás ovplyvňujú pri rozhodovaní? Záleží na tom, či nám je predavač sympatický alebo sa nám na niekoho podobá? Keď sme v obchode s tovarom, ktorý nepoznáme, myslíme si, že čím je výrobok drahší, tým je aj kvalitnejší? Ako vplývajú spoločenské zvyklosti na naše rozhodovanie? Toto sú otázky, na ktoré Ariely hľadá odpoveď a vždy ich nájde. Zaujímajú odpovede na tieto otázky aj vás? Potom viete, aký bude ďalší prírastok do vašej knižnice.

Leave a Comment