Úspech a podnikanie

Nehazardujte s menom svojej značky

Značka alebo aj brand je v prvom rade to, podľa čoho vás ľudia dokážu odlíšiť od ostatných služieb, výrobkov či produktov na trhu. Veľa ľudí si naivne myslí, že to je iba logo a tým to hasne. To je však veľký omyl. Brand je niečo oveľa viac, nie je to iba logo, sú to hodnoty, ktoré si ľudia spájajú s vašim výrobkom a vďaka nim vás dokážu rozlíšiť od ostatných. Pozrite sa na príklad so švédskou automobilkou Volvo. Keď sa spýtate ľudí, aké autá vyrába Volvo, okamžite povedia „bezpečne“. Áno, ale nebolo to vždy tak. V časoch, keď sa Volvo rozhodlo, že bude bezpečné, nepatrilo ani do prvej desiatky najbezpečnejších áut. A preto muselo zmeniť nielen komunikáciu, ktorá hovorí, že je najbezpečnejšie auto, ale aj výrobky. Lebo ak tvrdíte, že ste najbezpečnejší, tak takými musíte naozaj byť.

shutterstock_124923551

Pri autách ešte ostaneme

Je dobré už na začiatku vedieť, akými budete. Čím sa odlištujete od ostatných. Pretože na trhu je miesto iba pre troch veľkých hráčov, ktorí sú najlacnejší, najrýchlejší, najbezpečnejší a tak ďalej. Ak ste už štvrtým hráčom, poobzerajte sa po niečom inom. Značka Porsche bola odjakživa spájaná s rýchlosťou a skvelými športovými autami. Až donedávna, keď predstavila terénne SÚV. Tento krok bol také menšie šialenstvo a zahrávanie sa so značkou. Lebo, čo si ľudia o vašej značke pomyslia, keď zrazu k nízkym, rýchlym, malým športovým autám prihodíte obrovskú mašinu? Minimálne hazardujete so svojim menom.

Rebranding je drahý

Keď sa raz rozhodnete, že budete lacný, neznamená to, že lacný budete musieť navždy. Ale pozor, zmena vás bude stáť veľa. Nielen peňazí, ale aj času. Pretože ľudí nedokážete presvedčiť zo dňa na deň o tom, že ak ste boli tri roky najlacnejší na trhu, tak odzajtra budete najkvalitnejší. Lidlu táto zmena trvala dlhé roky, minul na ňu milióny eur a zmenil komunikáciu od piky. Keby teraz padla otázka, či je Lidl lacný alebo kvalitný, väčšina z ľudí by ho označila za kvalitný. Takže rebranding sa Lidlu podaril. Ak však nechcete vynaložiť obrovské úsilie a peniaze na zmenu, rozmyslite si už na začiatku, aký chcete byť. A nikdy nehazardujte s menom vašej značky, vypomstí sa vám to.

Leave a Comment