Úspech a podnikanie

3 najčastejšie chyby malých podnikateľov. Vyvarujte sa ich

Začať svoj malý biznis je skvelá príležitosť, ako sa môžete osamostatniť, dať voľný priebeh svojim nápadom, ktoré v zamestnaní dusil váš nadriadený a hlavne budete sám sebe šéfom. Samozrejme, že podnikanie so sebou neprináša iba samé pozitíva, ale aj riziká – ste zodpovedný za svoje rozhodnutia a musíte ich robiť aj vtedy, ak vyberáte len zo zlej a ešte horšej možnosti. Neúspech je súčasťou podnikateľského života, ale tieto tri neúspechy sú v ňom až príliš často. Vyvarujte sa im.

shutterstock_134150393

1. Nemáte jasnú stratégiu

Stratégia podnikania je dôležité, je jedno či je na zdrape papiera alebo ju máte krásne graficky spracovanú a zviazanú v tvrdých doskách, je vám na nič, ak sa ňou nebudete riadiť. Niektorí ľudia si myslia, že stratégiu nie je treba, pustia sa do podnikania po hlave a po prvých neúspechoch menia smer a potom zas a zas. Takže miesto toho, aby pomaly napredovali, točia sa neustále dokola. Majte svoj plán a riaďte sa ním, dôveru vašich zákazníkov získate iba vtedy, ak budú vidieť, že máte jasnú predstavu, čo robíte. A nie, že si otvoríte reštauráciu s talianskym jedlom, ale ľudia ku vám nebudú chodiť, tak skúsite mexickú kuchyňu. Miesto toho skúste vymeniť kuchára, zmeniť jedálniček alebo investovať do reklamy.

2. Pozeráte iba na peniaze

Pozerať sa iba na peniaze a zisk je nesprávne. Jasné, definícia podnikania je sústavná činnosť, ktorej cieľom je zisk. Ale pripravte sa na to, že počas prvých mesiacov a zrejme aj rokov to nebude žiadna hitparáda a kúpať sa v peniazoch ako strýko Držgroš nebudete. Zamerajte sa hlavne na to, aby ste svojim zákazníkom ponúkali služby, s ktorými budú spokojní a budú sa ku vám kvôli nim radi vracať. To je základ – spokojná klientela, peniaze až na druhom mieste. Ak to budete robiť poctivo, úspech sa dostaví.

3. Pozeráte sa na biznis ružovými okuliarmi

Samozrejme, na začiatku podnikania musíte byť nadšený a plný elánu. Nenechajte sa znechutiť ani prvými neúspechmi, je však dôležité, aby ste dokázali vnímať svoje podnikanie aj v širšom kontexte. Aby ste sa od neho aspoň nachvíľu dokázali odosobniť a povedať si, že toto by som vedel urobiť lepšie, toto musím urobiť lepšie a toto je úplne zlé, a keď to nezverím do rúk odborníka, skončím. Nebojte sa priznať si chybu a poučiť sa z nej. Len hlupák nemení názory na základe nových poznatkov a okolností.

Leave a Comment